Consultații publice
Anunț
Primăria comunei Balatina anunță despre organizarea consultărilor publice la următoarele proiecte de decizie:
- „ Cu privire la executarea bugetului primăriei comunei Balatina pentru anul 2023”
Raportor: primarul comunei Balatina, Dumitru IAȚUC
- „Cu privire la aprobarea Planului de activitate al Consiliului com. Balatina pe trimestrul II al anului 2024”
Raportor: secretara Consiliului comunal Balatina, Diana ROTARI
- „Cu privire la înaintarea proiectului „Extinderea rețelelor de apeduct în satul Balatina, raionul Glodeni”
Raportor: primarul comunei Balatina, Dumitru IAȚUC
- „Cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la modul de stabilire a sporului de performanță personalului din unitățile bugetare din subordinea Primăriei comunei Balatina”
Raportor: secretara Consiliului comunal Balatina, Diana ROTARI
- „Cu privire la aprobarea Regulamentului privind constituirea fondului de rezervă al primăriei comunei Balatina și utilizarea mijloacelor acestuia”
Raportor: primarul comunei Balatina, Dumitru IAȚUC
- „Cu privire la aprobarea Regulamentului privind comunicarea internă și externă a Primăriei comunei Balatina”
Raportor: secretara Consiliului comunal Balatina, Diana ROTARI
Modalitatea de consultare: Audieri publice.
Consultările publice cu cetățenii se vor desfășura la data de 23.02.2024, începând cu ora 15.00 , în incinta sălii de ședințe a primăriei comunei Balatina.
Proiectele de decizie supuse consultărilor publice sunt plasate pe pagina web a Primăriei comunei Balatina: www.balatina.md , recomandările pot fi expediate pe email-ul primariabalatina4811@gmail.com .
Propunerile respective vor fi analizate conform legislației.
Primăria comunei Balatina anunță consultări publice a proiectului bugetului pentru anul 2024, taxele locale pentru anul 2024 și cotele impozitului imobiliare și impozitul funciar pentru anul 2024.
Propunerile și recomandările pentru elaborarea proiectului de decizie pot fi expediate până la data de 30.11.2023 ora 17.00 pe adresa de e-mail primariabalatina4811@gmail.com
Proiectul de Buget pentru anul 2024
a Primăriei comunei Balatina
Sinteza indicatorilor generali și sursele de finanțare ale bugetului primăriei comunei Balatina pentru anul 2024
Descriere |
Codul economic |
Suma ( mii lei) |
|
1 |
14445,7 |
|
2,3 |
14445,7 |
|
|
|
|
|
|
Inclusiv, |
|
|
Componența veniturilor bugetului primăriei comunei Balatina pentru anul 2024
Nr. |
Denumirea |
Codul economic |
Suma ( mii lei) |
|
Venituri, total |
|
14445,7 |
1 |
Impozitul pe venit |
|
2655,0 |
2 |
Impozitul pe proprietate |
|
411,8 |
2.1 |
Impozitul funciar al persoanelor juridice și fizice înregistrate în calitate de întreprinzător |
113161 |
203,8 |
2.2 |
Impozitul funciar a persoanelor fizice – cetățeni |
113171 |
145 |
2.3 |
Impozitul pe bunurile imobiliare ale persoanelor juridice |
113210 |
9 |
2.4 |
Impozitul pe bunurile imobiliare ale persoanelor fizice |
113220 |
35 |
2.5 |
Impozitul pe bunurile imobiliare achitat de către persoanele juridice și fizice înregistrate în calitate de întreprinzători din valoare estimată ( de piață) a bunurilor imobiliare |
113230 |
7 |
2.6 |
Impozitul pe bunurile imobiliare, achitat de către persoanele fizice – cetățeni din valoarea estimată a bunurilor |
113240 |
12 |
3 |
Alte taxe pentru mărfuri și servicii |
|
554,4 |
3.1 |
Taxa pe piață |
114411 |
5 |
3.2 |
Taxa pentru amenajarea teritoriului |
114412 |
50 |
3.3 |
Taxa pentru prestarea serviciilor de transport auto de călători pe teritoriul comunei Balatina |
114413 |
1,7 |
3.5 |
Taxa pentru unitățile comerciale |
114418 |
125 |
3.6 |
Venituri colectate total inclusiv |
|
377,7 |
3.7 |
Plata părinților pentru întreținerea copiilor la grădinițe |
142310 |
347,7 |
3.8 |
Prestarea serviciului cu plată |
142310 |
30 |
4 |
Venituri din vânzarea mărfurilor și serviciilor |
|
753,8 |
4.1 |
Arenda pentru resursele naturale |
141513 |
26,1 |
4.2 |
Arenda terenurilor cu altă destinație agricolă |
141522 |
470,3 |
|
Extragerea mineralelor |
114612 |
187,8 |
4.3 |
Arenda terenurilor cu altă destinație decât cea agricolă |
141533 |
53,6 |
4.4 |
Alte venituri încasate |
145142 |
16 |
5. |
Transferuri primite între bugetul de stat și bugetele locale |
|
10065,4 |
5.1 |
Transferuri curente primite cu destinație special pentru învățământul preșcolar |
191211 |
6659,0 |
5.2 |
Transferuri curente primite cu destinație special pentru infrastructura drumurilor publice locale |
191216 |
1397,4 |
5.3 |
Transferuri curente primite cu destinație generală |
191231 |
2009,0 |
|
Taxa pentru apă |
114611 |
0,2 |
Resursele și cheltuielile bugetului primăriei comunei Balatina pentru anul 2024
conform clasificației funcționale și pe programe
Nr. |
Denumirea |
Codul economic |
Suma ( mii lei) |
|
Cheltuieli și active nefinanciare, total |
|
1951,9 |
|
Cheltuieli recurente, total |
|
3107,2 |
|
Cheltuieli de personal, total |
|
8713,63 |
|
Investiții capitale, total |
|
673 |
|
Servicii de Stat cu destinație generală |
||
1. |
Resurse, total |
|
3010,6 |
1.1 |
Programul executivul și serviciile de suport (aparatul administrativ) |
0301 |
2398,0 |
1.2 |
Programul ,, Executivul și serviciile de suport” |
0302 |
562,6 |
1.3 |
Domenii generale |
|
50 |
|
Cheltuieli, total |
|
3010,6 |
|
Protecția mediului Gospodăria drumurilor |
||
2 |
Resurse, total |
|
1397,4 |
2.1 |
Servicii în domeniul economiei ( dezvoltarea drumurilor) |
04 |
1397,4 |
|
Cheltuieli, total |
|
1397,4 |
|
Gospodăria de locuințe și gospodăria serviciilor comunale |
||
3. |
Resurse, total |
|
910 |
3.1 |
Gospodăria de locuințe și gospodăria serviciilor comunale |
06 |
650 |
3.2 |
Iluminat stradal |
0640 |
260 |
|
Cheltuieli, total |
|
910 |
|
Cultură, sport, tineret, cultură și odihnă |
||
4. |
Resurse, total |
|
1100,9 |
4.1 |
Programul servicii de bibliotecă |
8502 |
507,5 |
4.2 |
Programul ,, Activitatea caselor de cultură” |
8502 |
443,4 |
4.3 |
Programul ,, Activități culturale” |
8502 |
130 |
4.4 |
Programul ,, Tineret și sport” |
8602 |
20 |
|
Cheltuieli, total |
|
1100,9 |
|
Învăţământ |
||
5. |
Resurse, total |
|
7006,7 |
5.1 |
Resurse generale |
|
6659, |
5.2 |
Resurse colectate |
|
347,7 |
|
Cheltuieli, total |
|
7006,7 |
|
Protecția socială |
||
6. |
Resurse, total |
|
1020 |
6.1 |
Grupa principală ,, Protecție socială” |
10 |
1020 |
6.2 |
,, Protecție socială prin intermediul centrelor comunitare” |
9010 |
1020 |
6.3 |
Programul ,, Ajutoare bănești” |
9010 |
30 |
|
Cheltuieli, total |
|
1020 |
Efectivul-limită a unităților de personal pe instituțiile finanțate din bugetul local
pentru anul 2024
Grupa principală/funcția |
Denumirea |
Codul |
Efectivul de personal, unități |
Total |
75,99 |
||
|
Servicii de stat cu destinație generală |
10,5 |
|
|
Alte servicii |
|
5 |
|
Cultură, sport, tineret, culte și odihnă |
8,25 |
|
|
Biblioteca publică Balatina |
04326 |
2,5 |
|
Biblioteca Clococenii Vechi |
10047 |
0,75 |
|
Biblioteca Tomeștii Noi |
10168 |
1 |
|
Căminul Cultural Balatina |
04324 |
2,5 |
|
Clubul Tomeștii Noi |
10169 |
0,5 |
|
Clubul Clococenii Vechi |
04325 |
1 |
|
Personal de Serviciu |
03272 |
5 |
|
CCM Balatina |
01928 |
8 |
|
Învățământ |
44,24 |
|
|
Aparatul Administrativ |
10569 |
10,5 |
|
Grădinița Nr.1 Balatina |
04323 |
10 |
|
Grădinița Nr. 2 Balatina |
05709 |
19,98 |
|
Grădinița Clococenii Noi |
10246 |
7,13 |
|
Grădinița Tomeștii Noi |
10167 |
7,13 |
|
Protecție socială |
8 |
Veniturile colectate ale instituțiilor bugetare, finanțate din bugetul primăriei comunei Balatina pentru anul 2024
Cod (F1F3) |
Cod (Eco 6) |
Denumirea serviciilor |
suma (mii lei) |
Total venituri colectate |
377,7 |
||
0911 |
|
Învățământ |
347,7 |
|
142310 |
Plata părinților p/u întreținerea copiilor la grădiniță |
347,7 |
|
|
Protecție socială |
30 |
Transferurile de la bugetul de Stat către bugetul local al primăriei comunei Balatina, pentru anul 2024
Nr. |
Denumirea |
COD |
Suma, mii lei |
|
Transferuri total inclusiv: |
|
1065,4 |
1. |
Transferuri curente primite cu destunație specială pentru învățământul preșcolar |
191211 |
6659,0 |
2. |
Transferuri curente cu destinație special pentru infrastructura drumurilor |
191216 |
1397,4 |
|
Transferuri primite cu destinație generală |
191231 |
2009,0 |
Limita de parcurs a autoturismului de serviciu pe primăria comunei Balatina, pentru anul 2024
Nr. |
Denumirea |
Persoana responsabilă de exploatare a autoturismului |
Limita rulajului anual pentru un autoturism (mii km) |
Numărul limită de autoturism (unități) |
Marca autoturismului |
1. |
Aparatul primăriei |
Peancovschi Serghei |
24 |
1 |
NivaVaz GLPB777 |
Cuantumul fondului de rezervă al bugetului primăriei comunei Balatina pentru anul 2024
Nr. |
Denumirea |
COD |
Suma, mii lei |
1 |
Fond de rezervă |
|
50 |
Cotele impozitului pe bunurile imobiliare și impozitul funciar, pentru anul 2024
Nr. |
Denumirea impozitelor |
Subiectul impunerii |
Baza impozabilă a obiectului impunerii |
Cota anuală |
1. |
Impozitul pe bunurile imobiliare pentru bunurile imobiliare evaluate de către organele cadastrale în scopul impozitării (conform art. 280 din titlul VI al Codului fiscal) |
Subiecţi ai impunerii sînt persoanele juridice şi persoanele fizice rezidenţi şi nerezidenţia ai Republicii Moldova: a) proprietarii bunurilor imobiliare de pe teritoriul Republicii Moldova; b) arendaşii care arendează un bun imobiliar agricol proprietate privată, dacă contractul de arendă nu prevede altfel; c) deţinătorii drepturilor patrimoniale (drepturilor de posesie, de gestiune şi/sau de folosinţă) asupra bunurilor imobiliare proprietate publică de peteritoriul Republicii Moldova; d) arendaşii sau locatarii bunurilor imobiliare ale autorităţilo rpublice şi ale instituţiilor finanţate de la bugetele de toate nivelurile; e) locatarii bunurilor imobiliare – în cazul contractului de leasing financiar; f) arendaşii sau locatarii bunurilor imobiliare proprietate privată a nerezidenţilor Republicii Moldova, dacă contractul de arendă/locaţiune nu prevede altfel. |
cu destinație locativă (apartamente și case de locuit individuale terenuri aferente acestor bunuri) |
0,2% |
garajele și terenurile pe care acestea sunt amplasate |
0,3 % |
|||
loturile întovărășirilor pomicole cu sau fără construcții amplasate pe ele |
0,3% |
|||
Terenurile agricole cu construcții amplasate pe ele |
0,3% |
|||
Bunurile mobiliare cu altă destinație decît cea locativă sau agricolă, inclusiv exceptînd garajele și terenurile pe care acestea sunt amplasate și loturile întovărășirilor pomicole cu sau fără construcții amplasate pe ele |
0,3% |
|||
2. |
Impozitul funciar pentru terenurile neevaluate de către organele cadastrale în scopul impozitării (conform Anexei nr. 1la Legea pentru punerea în aplicare a titlului VI din Codul fiscal nr.1056 din 16.06.2000) |
Subiecţi ai impunerii sînt persoanele juridice şi persoanele fizice rezidenţi şi nerezidenţi ai Republicii Moldova |
Terenurile cu destinație agricolă: a) toate terenurile, altele decât cele destinate fânețelor și pășunilor:
|
1,50 lei, grad-hectar 110 lei p/u 1 hectar |
b) terenurile destinate fînețelor și pășunilor:
|
0,75 lei , grad hectar 55 lei p/u 1 hectar |
|||
c) terenurile ocupate de obiecte acvatice (iazuri, lacuri ect.) |
115 lei p/u 1 hectar |
|||
Terenurile din intravilan, inclusiv: a) terenurile pe care sunt amplasate fondul de locuințe, loturi de pe lîngă domiciliu (inclusiv terenurile atribuite de către autoritățile publice locale ca loturi de pe lingă domiciliu și distribuite în extravilan, din cauza insuficienței de terenuri în intravilan
|
1 leu p/u 100 m2 |
|||
b) terenurile destinate întreprinderilor agricole, alte terenuri neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate:
|
10 lei p/u 100 m2 |
|||
Terenurile din extravilan, inclusiv: 1)terenurile pe care sunt amplasate clădiri și construcții, carierele și pămînturile distruse în urma activității de producție, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate |
350 lei p/u 1 hectar |
|||
2) terenurile altele decît cele specificate la alin. 1), neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate |
70 lei p/u 1 hectar |
|||
3. |
Impozitul pe bunurile imobiliare pentru clădirile, construcţiile, casele de locuit individuale, apartamentele şi alte încăperi izolate, inclusiv cele aflate la o etapă de finisare a construcţiei de 50% şi mai mult, rămase nefinisate timp de 3 ani după începutul lucrărilor de construcţie neevaluate de către organele cadastrale în scopul impozitării (conform Anexei.2 la Legea pentru punerea în aplicare a titlului VI din Codul fiscal nr.1056 din 16.06.2000)
|
Subiecţi ai impunerii sînt persoanele juridice şi persoanele fizice rezidenţi şi nerezidenţiai Republicii Moldova |
Pentru clădirile și construcțiile cu destinație agricolă, garajele, construcţiile amplasate pe terenurile loturilor întovărăşirilor pomicole, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate, inclusiv:
|
0.1 la sută din costul bunurilor imobiliare |
Pentru clădirile și construcțiile cu destinație agricolă,precum și pe alte bunuri imobiliare, cu excepția celor prevăzute mai jos, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate, inclusiv:
|
0,1 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare p/u perioada fiscală. 0,1 la sută din costul bunurilor imobiliare |
|||
Pentru bunurile imobiliare, cu altă destinație decît cea locativă sau agricolă, inclusiv exceptînd garajele și terenurile pe care acestea sunt amplasate și loturilor întovărăşirilor pomicole cu sau fără construcții amplasate pe ele, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate, inclusiv:
|
0,3 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare p/u perioada fiscală. 0,3 la sută din costul bunurilor imobiliare |
|||
Bunurile imobiliare cu destinație locativă (apartamente și case de locuit individuale) din localitățile rurale se stabilesc după cum urmează:
b) persoanele fizice, altele decît cele specificate la lit. a) |
0,1 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare pentru perioada fiscală.
0,1la sută din costul bunurilor imobiliare |
Nota: În cazurile în care suprafața totală a locuințelor și a construcțiilor principale ale persoanelor fizice care nu desfășoară activitate de întreprinzător, înregistrate cu drept de proprietate, depășește 100 m2 inclusiv, cotele concrete stabilite ale impozitului pe bunurile imobiliare se majorează în funcție de suprafața totală, după cum urmează:
- de la 100 la 150 m2 inclusiv – de 1,5 ori;
- de la 150 la 200 m2 inclusiv – de 2 ori;
- de la 200 la 300 m2 inclusiv – de 10 ori;
- peste 300 m2 – de 15 ori.
Înlesnirile la plata impozitului funciar și pe bunurile imobiliare sunt acordate în baza art. 283 pl. 1 lit. h, i, j, k, l și pl. 2, 21 și art. 284 pl. 1 și 11 titlul VI al Codului fiscal.
Cotele taxelor locale, pentru anul 2024
Nr. |
Denumirea taxelor locale |
Baza impozabilă a obiectului impunerii |
Cota anuală |
Înlesniri conform art. 295 și art. 296 din Codul Fiscal |
1. |
Taxa pentru amenajarea teritoriului |
Numărul mediu scriptic trimestrial al salariaților și suplimentar: - în cazul întreprinderilor individuale și gospodăriilor țărănești (de fermier) – fondatorul întreprinderii individuale, fondatorul și numărul membrilor gospodăriilor țărănești (de fermier);
|
200 lei anual pentru fiecare salariat și/sau fondator al întreprinderii individuale, al gospodăriei țărănești (de fermier), de asemenea membrii acestia.
|
- fondatorii gospodăriilor țărănești (de fermier) care au atins vârsta de pensionare; - persoanele fizice care desfășoară activități independente în cadrul piețelor create în condițiile art.12 din Legea nr.231/2010 cu privire la comerțul interior; - autoritățile publice și instituţiile finanțate de la bugetele de toate nivelurile; -misiunile diplomatice și oficiile consulare acreditate în RM, precum și reprezentanțele organizțiilor internaționale acreditate în RM, în baza princioiului reciprocității, în conformitate cu tratatele internaționale la care RM este parte; -Banca Națională a Moldovei; - proprietarii sau deținătorii bunurilor rechiziționate în interes public, pe perioada rechiziției, conform legislației; - subiecții care desfășoară activități conform cap.103 din titlul II al CF. |
2. |
Taxă de organizare a licitațiilor și loteriilor pe teritoriul unității administrative-teritorial |
Venitul din vânzări ale bunurilor declarate la licitație |
0,25% din venitul din vânzări ale bunurilor declarate la licitație |
- fondatorii gospodăriilor țărănești (de fermier) care au atins vârsta de pensionare; - persoanele fizice care desfășoară activități independente în cadrul piețelor create în condițiile art.12 din Legea nr.231/2010 cu privire la comerțul interior; - autoritățile publice și instituţiile finanțate de la bugetele de toate nivelurile; -misiunile diplomatice și oficiile consulare acreditate în RM, precum și reprezentanțele organizțiilor internaționale acreditate în RM, în baza princioiului reciprocității, în conformitate cu tratatele internaționale la care RM este parte; -Banca Națională a Moldovei; - proprietarii sau deținătorii bunurilor rechiziționate în interes public, pe perioada rechiziției, conform legislației; - subiecții care desfășoară activități conform cap.103 din titlul II al CF. |
3. |
Taxa pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii |
Unitățile de comerț și/sau de prestări servicii care corespund activităților expuse în anexa nr.1 la Legea nr.231/2010 cu privire la comerțul interior |
Conform anexei nr.11 |
-persoanele care practică axctivități de pompe funebre și acordă servicii similar, inclusiv care confecționează saicrie, coronae, flori false, ghirlande; - autoritățile publice și instituţiile finanțate de la bugetele de toate nivelurile; -misiunile diplomatice și oficiile consulare acreditate în RM, precum și reprezentanțele organizțiilor internaționale acreditate în RM, în baza princioiului reciprocității, în conformitate cu tratatele internaționale la care RM este parte; -Banca Națională a Moldovei; - proprietarii sau deținătorii bunurilor rechiziționate în interes public, pe perioada rechiziției, conform legislației; -subiecții care desfășoară activități conform cap.103 din titlul II al CF. |
4. |
Taxa de piață |
Suprafaţa terenului pieței şi a clădirilor, construcțiilor a căror strămutare este imposibilă fără cauzarea de prejudicii destinaţiei lor |
4,50 lei/m2 anual |
- autoritățile publice și instituţiile finanțate de la bugetele de toate nivelurile; -misiunile diplomatice și oficiile consulare acreditate în RM, precum și reprezentanțele organizțiilor internaționale acreditate în RM, în baza princioiului reciprocității, în conformitate cu tratatele internaționale la care RM este parte; -Banca Națională a Moldovei; - proprietarii sau deținătorii bunurilor rechiziționate în interes public, pe perioada rechiziției, conform legislației; - subiecții care desfășoară activități conform cap.103 din titlul II al CF. |
5. |
Taxă pentru prestarea serviciilor de transport auto de călători pe teritoriul municipiilor, orașelor și satelor (comunelor) |
Numărul de unităţi de transport, cu capacitatea de până la 8 locuri, inclusiv șoferul
|
100 lei lunar pentru fiecare unitate de transport. |
- autoritățile publice și instituţiile finanțate de la bugetele de toate nivelurile; -misiunile diplomatice și oficiile consulare acreditate în RM, precum și reprezentanțele organizțiilor internaționale acreditate în RM, în baza princioiului reciprocității, în conformitate cu tratatele internaționale la care RM este parte; -Banca Națională a Moldovei; - proprietarii sau deținătorii bunurilor rechiziționate în interes public, pe perioada rechiziției, conform legislației; - subiecții care desfășoară activități conform cap.103 din titlul II al CF. |
NOTĂ: Termenul de plată a taxelor locale și de prezentare a dărilor de seamă fiscale de către subiecții impunerii și organele împuternicite este trimestrial, până la data de 25 a lunii imediat următoare trimestrului de gestiune. În lipsa obiectului impunerii în perioada gestionară nu se prezintă darea de seamă fiscală.
Cotele taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii, pentru anul 2024
Unitățile comerciale și/sau de prestări servicii, care corespund activităților expuse în anexa nr. 1 la Legea nr. 231 din 23 septembrie 2010 cu privire la comerțul interior |
Cota taxei anuale, lei |
|
|||||
Secțiunea |
Diviziunea |
Grupa |
Clasa |
Denumirea activității
|
|||
Centru |
Pereferie |
||||||
G |
47 |
47.1 |
47.11 |
Comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vînzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun.-Suprafața comercială de până la 25 m.p. |
2500 lei |
2000 lei |
|
- Suprafața comercială de la 26 m.p. până la 50 m.p. |
4000 le |
3500 lei
|
|||||
- Suprafața comercială de la 51 m.p. până la 100 m.p. |
5000 lei |
4500 lei |
|||||
- Suprafața comercială de la 101 m.p. până la 150 m.p. |
5500 lei |
5000 lei |
|||||
G |
47 |
47.1 |
47.19 |
Comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vînzare predominantă de produse nealimentare.-Suprafața comercială de până la 30 m.p. |
1500 lei |
|
|
- Suprafața comercială de la 31 m.p. până la 100 m.p. |
3000 lei |
|
|||||
G |
45 |
45.2 |
45.20 |
Întreținerea și repararea autovehiculelor.-Suprafața comercială de până la 50 m.p. |
1500 lei |
|
|
-Suprafața comercială de până la 51 m.p. până la 100 m.p. |
3500 lei
|
|
|||||
- Suprafața comercială de la 101 m.p. până la 200 m.p. |
4500 lei |
|
|||||
G |
45 |
45.3 |
45.32 |
Comerțul cu amănuntul de piese și de accesorii pentru autovehicol - Suprafața comercială de până la 50 m.p. |
4000 lei |
|
|
G |
47 |
47.5 |
47.52 |
Comerțul cu amănuntul al articulelor de ferărie, al articolilor din sticlă și a celor pentru vopsit în magazine specializate-Suprafața comercială de până la 50 m.p. până la 100 m.p. |
8000 lei |
|
|
- Suprafața comercială de la 101 m.p. până la 200 m.p. |
9000 lei |
|
|||||
G |
47 |
47.3 |
47.30 |
Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehiculelor în magazine specializate |
|
18 000 |
|
I |
56 |
56.2 |
56.21 |
Alte activități de alimentație (catering) pentru evenimente -Suprafața comercială de până la 80 m.p. |
3500 |
|
|
- Suprafața comercială de la 81 m.p. până la 110 m.p. |
4500
|
|
|||||
- Suprafața comercială de la 111 m.p. până la 300 m.p. |
6000 |
|
|||||
I |
56 |
56.3 |
56.30 |
Baruri și alte activități de servire al băuturilor -Suprafața comercială de până la 30 m.p. |
6000 lei |
|
|
- Suprafața comercială de la 31 m.p. până la 100 m.p. |
8000 lei
|
|
|||||
- Suprafața comercială de la 101 m.p. până la 150 m.p. |
10 000 lei |
|
|||||
G |
47 |
47.7 |
47.73 |
Comerțul cu amănuntul al produselor farmaceutice în magazine specializate -Suprafața comercială de până la 30 m.p. |
1500 lei
|
|
|
- Suprafața comercială de la 31 m.p. până la 50 m.p. |
4000 lei |
|
|||||
G |
47 |
47.9 |
47.99 |
Comerţul cu amănuntul efectuat în afara magazinelor, standurilor, chioşcurilor şi pieţelor (unitate mobilă) |
5000 lei |
*Notă: Clasificația activităților se stabilește în conformitate cu anexa nr. 1 la Legea 231/2010 cu privire la comerțul interior
NOMENCLATOR cu privire la stabilirea plăților și tarifele serviciilor cu plată pentru anul 2024
Plățile și tarifele serviciilor cu plată sunt stabilite pentru eliberarea diferitor tipuri de adeverințe și prestarea serviciilor pentru înregistrarea solemnă a ceremoniilor civile.
I.Plata pentru adeverințe este percepută de la persoane fizice și juridice pentru următoarele tipuri de adeverințe cu următoarea mărime a plății:
1. Componența familiei – 5 lei
2.Certificat despre teren, lot pentru grădini – 5 lei
3. Locul de trai – 5 lei
4.Certificat pentru legalizarea drepturilor succesorale – 20 lei
5.Posesiune s-au proprietate a bunurilor imobile – 5 lei
6.Extras, declarație de primire în spațiu – 15 lei
7. Alte certificate de confirmare – 10 lei
8. Certificate de producător – 50 lei
9.Certificat despre prezența s-au lipsa restanțelor la bugetul local – 5 lei
10. Extras din cont personal, carte de imobil – 15 lei
11. Certificat de salariu pentru pensie – 5 lei/1 an
12. Adeverință caracteristică – 5 lei
13. Confirmarea, vinderea animalelor-50 lei
14 Realizarea producției-50 lei
15.Plata pentru eliberarea notificărilor pentru punctele de comerț/nou deschise – 100 lei .
16. Plata pentru eliberarea notificărilor pentru dreptul de vînzare în Piața ÎM,,Viitorul Balatinei”- 100 lei.
II. Sunt scutiți de plată următoarele categorii de cetățeni:
- Invalizii, invalizii din copilărie de gr. I și II.
- Copiii orfani
- Pensionari
III. Servicii prestate
1. Pentru înregistrarea solemnă a căsătoriei se stabilesc următoarele tarife :
- în zi de lucru – 400 lei
- în zilele de sâmbătă, duminică și de sărbătorile calindaristice – 600 lei
2. Plata pentru serviciul prestat se achită la contabilitatea primăriei.
Plata pentru emiterea certificatului de urbanism și a autorizației de construire/desființare în primăria comunei Balatina pentru anul 2023
Nr |
Denumirea |
Mărimea plății ( lei) |
1. |
Certificatul de urbanism |
50 lei |
2. |
Eliberarea autorizației de construire/ desființare |
100 lei |
DISPOZIȚIE Nr. 94
Din 11.09.2023
„ Cu privire la organizarea consultărilor publice”
În conformitate cu prevederile Legii 239-XVI din 13.11.2008 privind transparența în procesul decizional a Hotărârii Guvernului nr. 967 din 09.08.2016 cu privire la mecanismul de consultare publică cu societatea civilă în procesul decizional al Legii nr. 397-XV din 16.10.2003 privind finanțele publice locale cu modificările ulterioare: Legea nr. 982-XVI din 11.05.2000 privind accesul la informație, în baza art. 29 lit. e), art. 32 al (1) Legea 436/2006 privind Administrația publică locală,-
Dispun:
- Se organizează în perioada 11.09.2023-21.09.2023 consultări publice cu referire la Planul strategic de dezvoltare socio-economică a comunei Balatina, r. Glodeni pentru anii 2024-2028 conform anexei nr.1.
- Prezenta dispoziție se aduce la cunoștință locuitorilor comunei Balatina prin afișarea pe panoul informativ și pagina web www.balatina.md .
- Controlul asupra prezentei dispoziții mi-l asum personal.
Primarul comunei Balatina Dumitru IAȚUC
Anexa nr. 1 la Dispoziția nr. 94 din 11.09.2023
ANUNȚ
PRIVIND INIȚIEREA CONSULTĂRILOR PUBLICE
PRIMĂRIA COMUNEI BALATINA INFORMEAZĂ PUBLICUL LARG DESPRE INIȚIEREA CONSULTĂRILOR PUBLICE
a Strategiei de dezvoltare socio-economice a localității pentru 2024-2028
Conform pct. 17 din Regulile de organizare a procedurilor de consultări publice cu societatea civilă în procesul de elaborare și adoptare a deciziilor Consiliului comunal Balatina, adoptată prin Decizia nr. 2/7 din 24.02.2017, cu scopul participării directe a cetățenilor și implicării active în procesul decizional, Primăria comunei Balatina, inițiază începând cu 11.09.2023, consultarea publică:
” Planul Strategic de dezvoltare socio-economică a comunei Balatina raionul Glodeni pentru anii 2024-2028”
Vă informăm că, puteți expedia Recomandări pentru ”Planul Strategic de dezvoltare socio-economică a comunei Balatina raionul Glodeni pentru anii 2024-2028” propus, supus consultării publice, până la data de 21.09.2023 ora 17.00 pe adresa electronica primariabalatina4811@gmail.com
De asemenea, puteți depune recomandări în scris la sediul Primăriei, la Diana ROTARI Secretar al Consiliului comunal Balatina.
https://balatina.md/planuri-si-strategii-de-dezvoltare